Tänä vuonna ei koskettu pohjan myrkkymaaliin lainkaan. Aikaisempina vuosina on aina ollut jotain tarvetta paikata ja samalla on myrkkymaaliakin levitetty pohjaan. Syksyllä pesuri on sitten huomautellut ylenmääräisestä myrkkymaalin määrästä. Sen sijaan pestiin kylkiä tavallista paremmin teippien tarttumisen varmistamiseksi. Käytettiin jauhemaista oksaalihappoa (Hempel Gelcoat Cleaning). Kuvan kahvallinen pesusieni oli oikein kätevä.
Vetolaitteen ympärille viime vuonna hankittu oleva kumilepsukka (Volvon S-vetolaitteen muotokumi) oli irronnut jossakin vaiheessa kesän purjehduksissa. Pinnat putsattiin ja kumi liimattiin nyt Soudal Fix All Classic -liimalla. Uudesta vetolaitteen sinkistä oli enää vain yli puolet jäjellä, päätettiin pärjätä toinenkin vuosi. Vähän outoa, edellinen sinkki kesti useita vuosia.
Kulkuluukun uusimisen jälkeen katse kääntyi kansiluukkuun, jonka tiiviste oli myös nähnyt parhaat päivänsä. Uusi tiiviste Houdini kansiluukkuun maksoi paikallisessa alan liikkeessä nyt 50 kun se vuonna 2009 oli maksanut alle 35 euroa. Tiivisteen mukana tulleissa ohjeissa ohjeistettiin täyttämään alumiinikehikon ura silikonilla ennen tiivisteen siihen pujottamista ja lopuksi tiivisteen päät liimattiin toisiinsa superliimalla. Vaihto oli helppoa. Samalla poistettiin luukkuun liimattu ylimääräinen heikossa hapessa oleva tiivisteen tapainen, joka todennäköisesti oli vain estänyt tuon varsinaisen Houdini-tiivisteen toimintaa.
Vastaa