Kirjoittanut Elena | 3.7.2011

Kansi.

Ammattimies katsoi ja totesi omalla mittarillaan että öljynpainetta ei ole, joten arveli öljypumpun olevan rikki, jolloin korjaaminen edellyttäisi koneen irrottamista veneestä.

Siinä sitten kysymys: uusi kone vai vanhan kunnostus. FE83-foorumilla on pohdittu tätäkin. Molempia varten pitää nostaa kone ylös ja irrottaa moottori. Pyysimme arvion mitä vanhan kunnostaminen maksaisi ja saimme karkean arvion 2500 euroa edellyttäen että vika ei ole suuri, yli puolet hinnasta muodostuu moottorin irrottamisesta ja asentamisesta (veneen nosto kuiville, S-vetolaitteen tuenta, moottorin irrotus ja koneen huollon jälkeen päinvastoin).

Omaa pohdiskelua helpottamaan irrotimme itse koneen kannen kunnon arvioimiseksi. Hyvien ohjeiden avulla homma onnistui kolmessa tunnissa ensikertalaisilta. On siinä karstoja ja jäähdytysveden kierto on ollut tukossa (kuva alla). Viemme sen vielä jollekin osaavammalle katsottavaksi. Lisäksi täytyy tutkia saisimmeko öljypumpun itse irti kun tuo kannen avaaminen sujui noinkin suoraviivaisesti.

Yksi mahdollinen skenaario olisi hankkia loppukesäksi perämoottori, ja vasta syksyllä nostaisi veneen moottoritöitä varten ylös. Avanceja liikkuu perämoottoreillakin (mutta yleensä niillä ei ole pyörtynyttä sisämoottoria lisäpainona).

Yanmar 1GM kansi

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Kategoriat

%d bloggers like this: